יום חמישי, 27 ביולי 2017

מודאגת מחיי המין של בתך המתבגרת? עברי לגור בהולנד

 איך  לעזאזל  מדברים על מיניות של מתבגרות?
תמשיכי  לקרוא כאן כדי לראות שיש מה לעשות 
  הורים שמודאגים מחיי המין של בנותיהם המתבגרות צריכים לעבור    לגור בהולנד או
 להשתתף  בסדנה "בלי סודות"
 טוב  אולי זה לא כל כך מעשי לעבור עכשיו להולנד  אבל לפי התוצאות  בשטח
 בהולנד הבינו איך נוהגים עם מתבגרים!!  אז יאללה בואו נלמד מהם.!! 
שמעתי את דר פיורה שנחשבת גינקולוגית מצוינת בבי"ח מאיר בתוכנית טלויזיה מאוד נחשבת  מציגה מה זה בטיחות מינית וחינוך למיניות בריאה?
 והיא התייחסה ל 2 אספקטים בלבד:

1.חינוך לאמצעי מניעה 2.חינוך מפני מחלות המועברות ביחסי מין.

זה מזעזע  שככה מתייחסים במערכת הבריאות לחינוך למיניות !!
אם החינוך למיניות שהמתבגרות שלנו מקבלות  דרך הרופאים  נובע מתוך הסיכונים והסיבוכים של יחסי המין איך אנו מצפים שהנערות ישתפו פעולה ויבינו שיחסי מין נובעים מהנאה ואינטימיות? אם כל הזמן מפחידים אותם ומדברים על סיכונים וסיבוכים איך נצפה שיבינו מה זה יחסי מין מתוך אינטימיות ? זהו נזק בל יתואר שמוביל נערות לכל הסיכונים האפשריים. אם נערה לא מבינה שיחסי מין נועדו גם להנאה שלה היא לא תעמוד על שלה בנושא ההסכמה ליחסי מין.
בואו נראה איך עושים זאת בהולנד שם הבינו איך מחנכים למיניות מתבגרים
פגי אורנשטיין מחברת הספר "Girls & Sex"חקרה  את ההבדלים בחינוך למיניות בארה"ב   לבין החינוך בהולנד ואיך ההבדלים בחינוך למיניות  הביאו להבדלים גדולים  בתוצאות .

במחקרים שהיא עשתה נמצא ש:
  • בארצות הברית יש את שיעור ההריונות הגבוה ביותר בגיל העשרה בעולם המתועש
  • ושיעור הלידות הוא פי 8 מאשר בהולנד ושיעור ההפלות הוא גבוה פי 1.7 מאשר בהולנד.
          מפתיע? בואו נראה למה התוצאות האלה .

המחקר שנעשה בארה"ב והולנד ע"י פגי אורנשטיין  משווה בין  התנסויות המוקדמות ביחסי מין  בקרב מתבגרות אמריקאיות
ומתבגרות הולנדיות.          
ממצאי המחקר משווה את החוויות המיניות המוקדמות של 400 נשים בארה"ב והולנדיות בשתי מכללות דומות - כמעט כולן לבנות, כולן ממעמד בינוני, עם רקע דתי דומה
הממצאים המשווים בין אמריקאיות והולנדיות  היו מדהימים :
  • הנערות האמריקניות נעשו פעילות מינית בגיל צעיר יותר מאשר ההולנדיות
  •  היו להן יותר התנסויות עם יותר שותפים  מזדמנים
  • השתמשו עם פחות אמצעי מניעה
  • האמריקאיות דיווחו שיחסי המין  שקיימו בפעם הראשונה   היו "מזדמנים" ולא עם שותף אוהב   או  שקיימו יחסי מין  בגלל לחץ מצד חברים או שותפים
  • האמריקאיות  תיארו  אינטראקציות "מונעות על ידי הורמונים", שבהם בנים קובעים מערכות יחסים, ההנאה גברית הייתה עדיפה, וההדדיות הייתה נדירה.
לגבי הנערות ההולנדיות: 


  • פעילותן המינית המוקדמת התרחשה ביחסים אוהבים ומכובדים, שבהם הם מתקשרות  בגלוי עם בני זוגם (שאותם הם מכירים "היטב") על מה שמרגיש טוב ביחסי מין  ומה לא.
  •  הן תיקשרו עם בני זוגן על איך ועד כמה  "רחוק "הן רצו ללכת, ועל איזה סוג של הגנה הן היו  צריכות.
  •  הן דיווחו על דימוי גוף חיובי יותר  ועל חיבור  נכון יותר  לתשוקותיהן 
  • הן דיווחו על חיבור  יותר גדול   עם  ההנאה שלהן יותר מאשר האמריקאיות.
אז איך זה קורה ?
הנה הסוד שלהם: הילדות ההולנדיות אמרו שמורים ורופאים דיברו איתם בגילוי לב על הנאה וחשיבות של מערכת יחסים אוהבת. יתרה  מזה, היה הבדל משמעותי איך ההורים שלהם ניגשו  לנושאים אלה, אמותיהן  של  הילדות האמריקניות התמקדו בסיכונים ובסיבוכים האפשריים של המין, בעוד שאבותיהן, אם בכלל אמרו משהו, זרקו בדיחות "צולעות". 
הורים הולנדיים, לעומת זאת, דיברו עם בנותיהם מגיל צעיר על ההנאות והחובות של האינטימיות
העמדות של שני העמים לא היו תמיד מרוחקות זו מזולדברי איימי שאלט, מרצה לסוציולוגיה באוניברסיטת מסצצ'וסטס, בסוף שנות ה -60, ההולנדים - כמו האמריקאים - התנגדו במידה רבה למין לפני הנישואים.  המהפכה המינית שינתה עמדות בשתי המדינות,  אך בעוד שההורים האמריקאים וקובעי המדיניות הגיבו בטיפול במיניות  של בני נוער כמשבר בריאותי, ההולנדים הלכו בדרך אחרת: הם אימצו זאת במודע כדבר טבעי, ממשלתם ערכה בדיקות אגן, אמצעי מניעה והפלה חינם לכל מי שטרם מלאו לו 22 שנים, ללא כל דרישה להסכמת ההורים.
והאחרים בשנות התשעים, כשהאמריקאים  דגלו בהתנזרות חסרת תועלת - המורים  וההורים ההולנדים עסקו בדיון על ההיבטים החיוביים של יחסי מין ומערכות יחסים, כמו גם אנטומיה, רבייה, מניעת מחלות, אמצעי מניעה והפלה. הם הדגישו את הכבוד העצמי  במפגשים אינטימיים, והתייחסו בגלוי לאוננות, למין אוראלי, להומוסקסואליות ולאורגזמה.
 כאשר סקר לאומי הולנדי מצא כי רוב בני הנוער עדיין מאמינים כי הבנים צריכים להיות השותף הפעיל יותר במהלך יחסי מין, הממשלה הוסיפה מיומנויות "אינטראקציה" לתוכניות הלימוד המיניות שלה, כגון איך לתת "לשותף " האחר  לדעת בדיוק מה מרגיש  לו טוב וכיצד להציב גבולות.
ב -2005, ארבעה מתוך חמישה צעירים הולנדים אמרו שהחוויות המיניות הראשונות שלהם היו מתוכננות היטב  היו בשליטה ובכיף ועם פרטנר אוהב. 
93% מהנערים  ו83% מהנערות הסכימו כי "שנינו גם הבנים וגם הבנות  היינו להוטים באותה מידה לקיים יחסי מין ".
כאשר השוו זאת לארצות הברית, שם שני שלישים מבני נוער בעלי ניסיון מיני אמרו שהלוואי והיו מחכים  זמן רב יותר כדי לקיים יחסי מין בפעם הראשונה.
 לדברי  איימי שאלט , יש הבדל מהותי בתפיסותיהן של המדינות לגבי האופן שבו בני נוער הופכים למבוגרים. הורים אמריקאים רואים את המתבגרים כמרדניים, כשהם מתמודדים עם ההורמונים המשתוללים שלהם. ההורים מגיבים בקשיחות , מציבים גבולות מחמירים, אוסרים או מגבילים כל התנהגות העלולה להוביל למין או לשימוש בחומרים בסופו של דבר מה שקורה זה  נבואה שמגשימה את עצמה : בני נוער טוענים לעצמאות על ידי שבירת כללים, קרע ביחסים שלהם עם ההורים והיפרדות מהמשפחה
מחנכת למיניות אמריקאית בשם  שראיס דניסון, סיפרה שכמחצית מהשאלות מתלמידים על מיניות עוסקות באיך להשיג אמצעי מניעה או בדיקות למחלות המועברות במגע מיני, מבלי שאמא ואבא יגלו זאתהחצי השני  של השאלות הוא על איך להעלות נושאים רגישים בפני ההורים ואיך הם יגרמו להם להקשיב היא  מדברת על קרע בין בני נוער לבין אלה שאוהבים אותם ביותר - ההורים.
בני נוער הולנדים, לעומת זאת, נשארים בקשר הדוק עם ההורים, גדלים באווירה של "חיבור נעים ". הורים הולנדים ובני הנוער דנים  ביחד בהתפתחות הפסיכולוגית והרגשית שלהם כולל ההתפתחות המינית המתפתחת שלהםכחלק מזה,  ההורים מתירים שינה משותפת, שהם נדירים בארה"ב שני שלישים של בני נוער הולנדים 15-17 שיש להם  בן זוג יציב מדווחים  כי הזמינו  חבר לבלות את הלילה בחדרי השינה שלהם ברשות הוריהם.
זה לא אומר שההולנדים מברכים על מיתרנות   מינית ההפך הוא הנכון: ההולנדים מתמודדים באופן פעיל עם מיתרנות  מינית  אצל ילדיהם, ומלמדים שהמין אמור לצאת ממערכת יחסים אוהבת ומקיימים משא ומתן על הכללים הבסיסיים לשינה,  זה מספק הזדמנות נוספת להשפיע על הנוער , לחזק את האתיקה ולהדגיש את הצורך בהגנה.

כל המחקר הזה מעודד אותנו האמהות לגור בהולנד ולהגן על הבנות שלנו אבל כנראה  אי אפשר בינתיים ולכן  
פיתחתי  את הסדנה"בלי סודות" לחצי כאן לסדנת "בלי סודות " שמלמדת אמהות לדבר בפתיחות על מיניות עם הבנות  המתבגרות שלהן,מלמדת אותן להתגבר על המבוכה ההדדית ,מלמדת על הנאה אוננות ומלמדת נערות צעירות על  הסכמה ולהגיד לא!!
  

אז מה למדנו פה?

  •   אצלנו ,אנו מתנהגים בחינוך למיניות ממש כמו בארה"ב כשאנו מחנכים למיניות בריאה ,אנו עושים נזק   שאנו מדברים עם הנוער  רק על סיכונים וסיבוכים ביחסי המין.
  •   שיש לדבר עם הנוער על מין שאמור לצאת ממערכת יחסים אוהבת  לדבר על הנושאים: הנאה, אוננות,זהות מינית  וללמד נערות על הסכמה ליחסי מין .
  •   שיש לחנך מורים ורופאים לדבר בגילוי לב על   הנאה וחשיבות של מערכת יחסים אוהבת.  שההורים צריכים לדבר  עם בנותיהן מגיל צעיר על ההנאות והחובות של האינטימיות. 
  •   לעודד הורים ובני נוער להישאר  בקשר הדוק. ולגדול  באווירה של "חיבור נעים ". ולדון   ביחד בהתפתחות הפסיכולוגית והרגשית שלבני הנוער כולל ההתפתחות המינית המתפתחת שלהם.
.
התוצאה  אצל הנערות :
                דחיית גיל קיום יחסי המין
                לומדות לעמוד על שלהן
                דימוי גוף חיובי
                חיבור להנאה ולתשוקה
                לומדות לקשור בין מין ואהבה 
ואת לא יכולה באמת להתווכח עם התוצאות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה